Menigheten på smågruppe seminar

Foto av Arnfinn Nyland. Øystein Gjerme i midten med mørkeblå genser

Den 10. november 2016 var mange fra menigheten samlet på et seminar om smågrupper i Salem sine lokaler i Kristiansand. Øystein Gjerme fra Salt kirken i Bergen øste av sin erfaring og underviste nær tre hundre fremmøtte om viktigheten av smågrupper som grunnmur i menigheten. Ikke som sosial samling eller klubb, men som en viktig samling hvor de fire elementene; 1) Mennesket til Gud, 2) Menneske til menneske, 3) Gud til menneske og 4) Menneske til verden dannet grunnlaget for samlingene.

Gjerme snakket også om hvor viktig det er med Bønn, Relasjoner og Ord for å bygge bro til venner som ikke tror.

– Vi har lært mye bra her i kveld og vi har blitt utfordret på hvordan vi skal ta dette med oss hjem i egen menighet. Jeg tror vi kan gjøre lurt i å anvende mye av dette hos oss, sier styreleder Alexander Paul når han blir spurt om å oppsummere kvelden.

Det var en inspirert og motivert gjeng som satte kursen hjem til Arendal i høstmørket. Ønsker du å vite mer om seminaret, eller være med i en smågruppe i Arendal Misjonskirke, kan du ta kontakt med pastor Gjermund Igland eller Sveiung Lorentsen.