Hyggetreff

I kirka vår har vi mange flotte faste innslag. Hyggetreff er ett av de, og her kan du treffe en flott gjeng med godt voksne. Her er det mye småprat, litt å bite i, en andakt, sang – og du er garantert å treffe folk med godt humør!

Tidspunkt: Siste lørdager i måneden (unntatt i månedene juni og juli), kl 11:30

Kontaktperson: Sven Øverland (Tlf: 370 36 921/ 913 60 343)

Sven Øverland

Her får du litt om historien bak Hyggetreffene våre, og litt om hva du møter på treffene, fortalt av en av de som har stått bak:

"Det var Ragnhild og Tolleif Andersen som tok initiativ til å starte opp med Eldretreff. De hadde ideen med seg, da de flyttet hit fra Drammen.

Det første treffet ble holdt 24. september 1988, så i 2013 blir det 25 års jubileum!

Fram til 1999 ble det ført referater fra virksomheten, og de gir ett godt innblikk i arbeidet. Det har stort sett gått i andakt, sang, bevertning og god stemning.

På det første treffet kom det 30 stykker. Det har økt på etter hvert, og nå (2012) er det nokså vanlig med 50-60+. Det er atskillig lettere å komme til Myra i stedet for å komme opp de tunge trappene til 3. etasje i Nygata 5…

Treffdagen er siste lørdagen i måneden. Vi må desverre fravike denne dagen av og til pga andre arrangementer i kirka. Vi har ikke treff i juni og juli, men ellers går det for fullt.

På treffene har vi gjerne med oss en gjestetaler, og noen som synger for oss – og med oss. Det er heldigvis mange som villig stiller opp når vi spør dem om å komme. Hyggetreff er et fint eksempel på tverr-kirklig samarbeid. Vi har to kjøkkenlag som disker opp med god bevertning for gjestene. det er gjerne gode smørbrød og fylte kaker, og av og til blir det ertesuppe eller lapskaus.

På to av Hyggetreffene har vi åresalg. Ellers samler vi inn en gave i forbindelse med bevertningen. Overskuddet går til menighetens arbeid. I 2011 kunne vi overføre 38 000 kroner, og det er ett bra beløp.

Hyggetreffene er ikke bare for de "virkelig gamle." Vi har skjemt og moro også, og satser på en ledig lederstil så det blir noe for alle.

Du må gjerne komme og besøke oss, og se hvordan vi har det. VELKOMMEN skal du være!"